expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Wednesday 9 November 2011

BERSOLAT LEBIH BAIK








‎.... ' saya tak kata saya nie Cantik ! Saya tak kisah orang kata saya nie Cantik ! ataupun Tak Cantik ! Ada Ana kisah !!!'..... HANYA TUHAN YANG TAHU

Tapi Ingat ! RAJIN SOLAT WAJAH CANTIK hidup berjaya, rezeki melimpah, anak-anak Cerdik !

'' Orang yang khusyuk solat juga hidupnya berjaya dan tidurnya nyenyak tanpa gangguan, 5 perkara merupakan khasiat solat dalam sabda Rasulullah yang bermaksud :

♥ ¤ '' Siapa tinggalkan solat Subuh tiadalah NUR di wajahnya, siapa tinggalkan solat Zohor tiadalah padanya rezeki yang berkat, barang siapa tinggalkan solat Asar tiadalah padanya kekuatan Badan ''..

♥ ¤ '' Siapa tinggalkan solat Maghrib tiadalah padanya anak-anak yang bermanfaat dan barang siapa tinggalkan solat Isyak tiadalah padanya tidur yang nyenyak''.

♥ ¤ '' Rasulullah s.a.w bersabda : 'Apabila seseorang itu meninggal dunia,perkara pertama ditanya Allah mengenai SOLATNYA '.

♥ ¤ '' Jika solatnya Baik maka amalan lainnya juga turut sempurna, tetapi jika tidak bersolat dan rosak solatnya maka Allah tidak akan pandang pada amalannya yang lain ''.

♥ ¤ '' Sesiapa yang memelihara solat,nescaya solatnya menjadi NUR untuknya, ketandaan (IMAN) dan kelepasan (dari NERAKA) pada hari kiamat''

~~~ BERSOLAT LEBIH BAIK DARI SEGALA ISI DUNIA ~~~

No comments:

Post a Comment